torsdag 18 augusti 2011

Amma enkelt, smidigt och snyggt- eller varför jag väljer BOOB

Jag har provat amningstoppar av många olika märken, POP, HM, Paola Maria osv.
Men inte kommit riktigt överens med deras amningsöppning. En stor anledning till varför jag föredrar att amma i amningskläder är för att det blir så mycket enklare att amma i sele och sjal! Jag slipper hålla på att dra upp eller ner en tröja som är fastknuten, och med en hungrig Lovis som snabbt vill ha mat gäller det attkunna vara smidig.
Och sen ska jag inte sticka under stol med att det är skönt att slippa dra upp tröjan och visa magen varje gång jag ska amma. Jag är dessutom en riktig fryslort, så det är skönt att bara kunna öppna till bröstet och ändå känna sig påklädd.
Efter testande av olika märkens amningstoppar var jag ändå inte riktigt nöjd, skulle det behöva vara så krånligt fast jag hade amningstopp? Men, så köpte jag, på bästa Sjalbarn förstås, ett paket med BOOB amningstoppar. Och nu, mina vänner, förstod jag vad smidighet ville säga. Bara dra upp, öppna BH:n och svipp så hade Lova redan börjat äta. Jag skaffade också en BOOB Fast Food Bra, en helt oslagbar, enligt mig,amningsbehå. Mjuk, len, inga sömmar som skvaver och ändå ett bra stöd. Otroligt lätt att öppna med en hand, ett måste med hungrig bebis!

Så nu vet jag alltså vilket märke som passar oss bäst, mig och Lovis. Alltså blev jag mycket glad av att få veta att BOOB http://www.boobdesign.com/ nu blir ännu grönare! Hållbar utveckling tycker jag känns alltmer angeläget, som förälder påminns man på ett annat sätt om att jorden bara är vår till låns, och att vi måste förvalta resurserna klokt så att våra barn kan leva och växa upp i harmoni. Nu har BOOB lanserat sin nya höstkollektion och lyckats komma upp i över 80% grönare material. Man har bytt ut sin vanliga fleece mot fleece från återvunna PET-flaskor, istället för viskos använder BOOB mer lycocell som framställs av eukalyptus.Bomull byts ut mot ekologisk bomull. Allt i andan av att påverka framtiden positivt och verka för en hållbar utveckling.

Jag har fått prova amningstoppen http://shop.boobdesign.com/sv/product/310/amningstopp-marseille#filter-2 och den är helt underbar.Så otroligt mjuk och följsam, Lovis har riktigt lagt sitt huvud mot den och gosat mot mitt bröst. För en fryslort som mig, och nu till hösten, är det underbart med de långa sköna armarna och den runda halsringningen. Riktigt snygg är den också! Min mamma blev riktigt förvånad när jag började amma Lovis, "men, är det där en amningströja? Den är ju så snygg!" Ett mycket gott betyg alltså. Precis som mina andra BOOB tröjor var den perfekt för både sele-och-sjal-amning.
Lovis har fått testa http://shop.boobdesign.com/sv/product/449/sparkbyxa-med-hängslen#filter-3 och de är underbara! Så mjuka och gosiga, och med en så söt matchande mössa till http://shop.boobdesign.com/sv/product/451/baby-mössa#filter-4, så är hon klädd för dagen:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar