torsdag 25 augusti 2011

Att fortsätta amma

Fina Amningsbloggen skriver om att forsätta amma efter ettårsdagen. http://amningsbloggen.blogspot.com/2011/08/amma-efter-ettarsdagen-5.html

Jag hoppas att vi fortsätter amma, jag och Lovis. Det känns helt otänkbart nu att vi skulle sluta amma. Lovis är ju bara sju månader och amningen utgör hennes näringsintag, maten hon får i sig är sekundär ur näringssynpunkt. För mig finns så många anledningar att fortsätta amma, jag tycker Amningsbloggen listar många bra i inlägget ovan. Huruvida man forsätter amma, eller inte, rör egentligen bara mamman och barnet, familjen. Men många är dom som tycker. Som kommer med pekpinnar, "ska du amma ända tills hen blir stor?" "Nu är väl mjölken för tunn, och hen för stor för att hålla på med det där?"

Också därför vill jag forsätta amma, om Lovis vill. För att visa att det finns ett annat sätt. För att Wille och alla hans vänner ska få växa upp och se att inte bara små bebisar kan amma. Så länge hon och jag tycker det är mysigt, gosigt, en tröst och massor med näring forsätter vi, och jag hoppas hon tröttnar före mig, men inte på länge än. Så länge vi vill, så vill jag forsätta ge Lovis det bästa.

Underbara http://ammavidare.blogspot.com/ skriver också så fint om att fortsätta amma. Läs och njut! Helt underbara citat hittar jag, vad sägs om "Mamma, jag är amnödig!" Något av det gulligaste jag läst. Och "ammet tar bort mina tårar". Så underbart.
Citerat från http://ammavidare.blogspot.com/2011/03/att-amma-en-35-aring.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar