söndag 17 juli 2011

Sex månader

För sex månader sedan kom du till oss, underbara lilla Lillasyster. När du väl bestämt dig för att det var dags att se världen, då fick du bråttom. Vi var så glada när vi äntligen fick se dej, vi hade längtat så och undrat vem du var. Jag var så borta i dimmorna där på förlossningen, men jag minns så väl barnmorskans ord "Det är färdigt, titta, en liten tjej!" Då var det som om jag kom tillbaka, tillbaka till dej från andra sidan. Tillbaka i tiden, i rummet. Tillsammans. Jag fick upp dej på mitt bröst, du var så liten och så makalöst söt. Var det verkligen sant, var du verkligen hos oss nu. Och en Lillasyster! Vi gosade och pussades, du letade efter mat och hittade själv, detta otroliga mirakel. Det var som om du inte gjort annat, sedan somnade du så sött i mina armar. Tänk att det är sex månader sen nu! Helt otroligt. Och märkligt, för det är som om du alltid varit med oss, alltid funnit hos oss, och samtidigt känns det som om du just kommit. Älskade, fina Lova. Vår underbara Lillasyster, vårt andra mirakel. Tack för att du valt att komma till oss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar